• Test panel 8 mei 2023
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Jabra 100-99181000-60 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

s***************@h****** 01-06-2023

Prima product

Geschreven voor: Jabra 100-99181000-60

Ik heb deze oortjes mogen testen.

Ze zitten in een fijn doosje en zijn daardoor compact om mee te nemen. Het is heel handig om ze op te laden, ook de bediening van de oortjes is heel gemakkelijk.

De oortjes hebben een prima geluid. Ze zijn makkelijk te bedienen via een drukknop op de oortjes zelf. Ze dempen achtergrondgeluiden erg goed, dit is heel prettig. De verbinding gaat erg soepel via telefoon/laptop.

Nadeel is dat de oordopjes erg groot zijn. Als je kleine oren hebt, steekt met name het deel dat in de oorschelp zit, er behoorlijk uit. Dit doet niets af aan de kwaliteit van de oortjes, maar is een reden om ze uiteindelijk niet aan te schaffen. Het oog wil ook wat.

Pluspunten

• goede demping van achtergrondgeluiden
  • goed geluid

Minpunten

• te groot

van den Brink 25-05-2023

Allround oortjes

Geschreven voor: Jabra 100-99181000-60

Ik heb dit product mogen testen en kan hem zeker aanraden. Het zijn goede compacte allround wireless oortjes.

ANC werkt erg goed zowel onderweg in de trein, als thuis met geluiden van buiten. Het wordt er een heel stuk stiller door waardoor je gefocussed kunt werken. Ook als je er geen geluid op afspeelt.

Het geluid is van goede kwaliteit en kan via de app nog extra getweaked worden.
Ook met videobellen kun je iedereen duidelijk verstaan en ben je zelf ook goed verstaanbaar.

Door de multipoint functionaliteit kun je meerdere devices tegelijk pairen en ontvang je daar de meldingen van. Je kunt hierdoor ook Spotify switchen van laptop naar mobiel. Dit is wel een gemis bij andere oortjes.

Ze zitten lekker in je oren. Er zitten extra plugs bij als de standaard te klein of te groot zijn voor jouw oren.
Ze steken ook niet ver uit wat er fraaier uitziet dan van die uitsteeksels.

Beide oortjes zijn voorzien van druk knoppen om de standaard afspeel bedieningen mee uit te voeren. Door de fysieke klik actie weet je dat dit ook daadwerkelijk gebeurd is.

Met minimaal 5 uur afspeeltijd gaan ze ook lang mee en als je ze tussentijd even uit hebt en in het doosje klikt (werkt magnetisch) worden ze ook weer direct opgeladen. Dit kan meerdere keren door de extra accu in het doosje.
Op je telefoon kun je ook zien hoeveel procent vol ze nog zijn zodat je dit prima in de gaten kunt houden. Door de lange afspeeltijd was dit niet eens nodig.

Erg fijne oortjes voor muziek, rust of werk, echt allround. En dat zonder noemenswaardige nadelen.

Pluspunten

• ANC goede kwaliteit
  • multidevice pairen
  • prijs-kwaliteit

Rob van Zwieten 24-05-2023

Gewoon goede oortjes!

Geschreven voor: Jabra 100-99181000-60

Ik heb de Jabra Elite 5 oortjes een paar weken mogen testen. Voor mij een eerste kennismaking met draadloze oortjes. Eerste waarneming: lekker compact en nooit 'geen draden meer in de war'. Installeren van de Jabra Sound+ app gaat erg makkelijk. Het middels Blue Tooth pairen met telefoon of andere device gaat snel en eenvoudig (knop op oortje indrukken en klaar is kees). In de verpakking zitten 3 soorten rubbertjes voor 'op de oortjes'. Voor ieder oor dus een goede pasvorm. Met een draaibeweging zitten de oortjes snel op hun plaats. Ikzelf vond de kleinste rubbertjes erg strak in het oor zitten en hierdoor minder comfortabel. De grootste zaten daarentegen perfect! Oortjes geven een goed geluid. Je kan het geluid in de app op verschillende Sound Music keuzes naar wens instellen (Neutral/Speech/Bass boost/Treble boost/Smooth/Energize). De oortjes worden in een compacte oplaadcase opgeladen via meegeleverde USB-C aansluiting (magneetjes klikken de oortjes snel op juiste plaats). Je kan de oortjes in een volgeladen case zo'n 3x opnieuw opladen. In de app kan je bijhouden wat het batterij level is (in procenten, voor L, R en ook voor de oplaadcase). Geladen oortjes gaan ongeveer een dag mee (6-7 uur). Met de ingebouwde actieve ruisonderdrukking is het mogelijk om omgevingsgeluid te dempen. ANC kan je in de app in 4 verschillende niveaus instellen. Met ingebouwde microfoon kan je ook bellen zonder je smartphone bij je oor/mond te houden. Met de HearTrough functie kan je, in 4 verschillende niveaus, het doorlaten van omgevingsgeluid instellen. Erg handig, zeker in een lawaaierige omgeving zoals bv een zwembad. Met het indrukken van de knoppen op de oortjes zelf kan je (zonder gebruik van de app) ook diverse instructies geven zoals bv geluid onderbreken, harder/zachter en volgend nummer afspelen. De prijs/kwaliteit verhouding is prima. Met de fraai uitziende Jabra Elite 5 oortjes mag je worden gezien. Nooit meer old-school oortjes met draden voor mij!

Pluspunten

• Batterij
  • Instel mogelijkheden
  • Kwamliteit

Minpunten

• - (geen)

h***********@g******** 23-05-2023

Goede Noice cancelling en fijn geluid

Geschreven voor: Jabra 100-99181000-60

Ik heb de Jabra Elite 5 nu een aantal weken in mijn bezit en dit zijn mijn eerste meer professionele oortjes. Mijn overal oordeel is goed, muziek klinkt lekker vol en de noise cancelling werkt boven verwachting. Zelfs hebben de oortjes de optie om deels het omgevingsgeluid door te laten, handig mocht je er ook mee gaan hardlopen en de omgevingsgeluiden toch in de gaten wilt houden. Heb alleen wat moeite ervaren met de bluetooth verbinding, was van mening dat deze vrij snel haperde op afstand.
Telefoongesprekken zijn inderdaad zoals in de beschrijving omschreven, erg duidelijk en wederom geen moeite met omgevingslawaai.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Noice cancelling
  • Pasvorm

Minpunten

• Aan de grote kant
  • Op afstand storingsgevoelig

Sander 23-05-2023

Fijne oortjes met goed geluid en pasvorm

Geschreven voor: Jabra 100-99181000-60

Ik heb de Jabra elite 5 ongeveer twee weken mogen testen. Ik was zelf al langere tijd op zoek naar draadloze oortjes, maar eerder nooit tevreden omdat ze nooit goed blijven zitten. Bij de Jabra elite 5 ben ik ontzettend tevreden over de pasvorm en het draagcomfort. Het geluid is helder bij zowel het afspelen van muziek als bij het bellen. Je wisselt gemakkelijk tussen de functionaliteiten "hear-through" en "ANC" (active noise cancelling). Met behulp van de Jabra app stel je alles gemakkelijk in.
De oortjes laden gemakkelijk op via de bijgeleverde case en deze heeft een lange batterijduur, waardoor je niet snel hoeft op te laden.
Een nadeel van deze oortjes is dat ze vrij snel storing oppakken. Wanneer je oortjes wat verder verwijderd zijn van je telefoon, pak je storing op.

Pluspunten

• Goede, gemakkelijke pasvorm
  • Helder geluid
  • Gemakkelijk te bedienen

Minpunten

• Lijkt soms snel storing op te pakken

j**************@h********** 22-05-2023

Mooi maar niet bijzonder

Geschreven voor: Jabra 100-99181000-60

Het hoesje van de dopjes voelt mooi en strak aan. De dopjes laden goed op en ook snel. Het geluid van de dopjes is gped, maar ik merk niet heel veel bijzonders ten opzichte van andere dopjes. De bass is niet heel sterk. De dopjes zijn niet geschikt voor kleine oren zoals die van mij want ze vallen snel uit.

Pluspunten

• Mooi hoesje

Minpunten

• Te groot

Marjolein 22-05-2023

Comfortabele oordopjes met goed geluid

Geschreven voor: Jabra 100-99181000-60

Ik heb dit product mogen testen en ben erg positief. De oordopjes geven erg prettig geluid, en heeft twee functies voor omgevingsgeluid. De ANC werkt erg goed, op een druk kantoor kon ik goed naar mijn eigen muziek luisteren. Ook het telefoneren werkt erg goed, goed helder geluid. De oordopjes komen met verschillende maten dopjes, waardoor je zelf kan kiezen wat prettig is. De oordopjes bleven goed in mijn oren zitten en vielen er niet uit. De bediening aan de buitenkant van de oordopjes werkt prettig. Er zit een handige case bij, waarbij de oordopjes makkelijk in klikken door de magneten. Het opladen werkt goed, alleen moest even uitzoeken wat de verschillende kleuren lampjes betekenden.
Minpuntjes vind ik dat er geen specifieke windruis onderdrukking op zit (voor op de fiets), maar de ANC helpt hier wel bij. De app is wat basic en soms wat lastig te vinden waar de instellingen zitten. En doordat de hele zijkant van de oordopjes de “knopbediening” is, druk je vaak al de knop in bij het in je oren drukken.
Conclusie: erg prettige oordopjes met goed geluid. Ik zou ze zeker aanraden.

Pluspunten

• Comfortabel door verschillende dopjes
  • Erg goed en helder geluid
  • Makkelijk op te bergen in het hoesje
  • Goede noice cancelling

Minpunten

• App is wat basic
  • Grote zijknop wat onhandig bij in oren doen
  • Geen windruis onderdrukking

Simone 21-05-2023

Fijne oortjes

Geschreven voor: Jabra 100-99181000-60

Ik heb deze oordopjes mogen testen. De oordopjes worden geleverd in een stevig doosje, dat meteen de oplader is. Er zitten 3 verschillende maten “kussentjes” bij en het eerste dragen verraste me positief. Vaak zitten oordopjes helemaal niet lekker, maar deze vond ik in eerste instantie comfortabel. Zelfs na een uur zitten ze nog steeds prettig.
Ik heb geprobeerd de batterij leeg te trekken. Na een werkdag is dat me bij 1 van de 2 oortjes gelukt, dus ik kan stellen dat de batterij lang mee gaat.
Voor mij is bij oordopjes actieve noise cancelling een echte must have. Ook daarover ben ik tevreden bij deze oordopjes. De bloedirritante kattenverjaagpiep in de tuin van de buren wordt weggefilterd. Dat is fijn met thuiswerken en nu de zomer eraan komt ik toch eigenlijk mijn raam wel open wil hebben. Het nadeel is dat mijn dochters geluid ook weggefilterd wordt, en ik haar niet hoor roepen dat de koffie klaar is!
Ik heb toen ik op kantoor werkte mijn partner gebeld, en ik was beter te verstaan dan wanneer ik gebruik maak van de bluetooth verbinding van telefoon naar auto. Zelfs onder het rijden. Dus ook dit is prima geregeld.
Wat mij betreft een aanrader. Prima oordopjes, waar ik tevreden over ben.

Pluspunten

• goede ANC
  • Makkelijk verbinding maken

Fabienne95 16-05-2023

Comfortabel en betrouwbaar

Geschreven voor: Jabra 100-99181000-60

Ik ben erg blij met de aanschaf van deze draadloze oortjes; Jabra Elite 5 zwart. Oortjes zijn comfortabel en geven een voor mij perfect geluid af. Door de Hybride ANC wordt ruis geblokkeerd en geniet je optimaal van het geluid. Tevens zorgt dit er ook voor dat je goed verstaanbaar bent. Wat betreft het opladen van de oortjes, dit gaat erg snel. Voor je het weet kan je weer uren genieten van de draadloze oortjes. De app die erbij hoor biedt je allerlei mogelijkheden om gemakkelijk te personaliseren. Erg fijn en handig. Ik heb de oortjes mogen testen en ben positief verrast. Ik kan deze oortjes aanraden.

Pluspunten

• Comfort
  • Gebruiksgemak
  • Geluidskwaliteit